Το Mazda MX-5 γιορτάζει φέτος 35 χρόνια από την πρώτη του εμφάνιση το 1989, όταν επαναστατούσε την κατηγορία των roadsters. Το ελαφρύ και συμπαγές αυτό σπορ αυτοκίνητο έχει κερδίσει την καρδιά των οδηγών με τη μοναδική του οδηγική εμπειρία, χάρη στη φιλοσοφία Jinba-Ittai που συνδέει τον οδηγό με το αυτοκίνητο.
Με συνολική παραγωγή άνω του 1,3 εκατομμυρίων μονάδων και συνεχείς αναβαθμίσεις, το MX-5 παραμένει δημοφιλές, ειδικά στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη. Η τρέχουσα γενιά, που κυκλοφορεί από το 2016, προσφέρει νέες τεχνολογίες και βελτιώσεις για ακόμα μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση.
Πιο αναλυτικά
Το 1989 εμφανίστηκε το πρώτο MX-5 και ευτυχώς, το απολαμβάνουμε μέχρι σήμερα. Για το μέλλον δεν ξέρουμε, καθώς πολλά ακούγονται περί εξηλεκτρισμού, αλλά στο τώρα η Mazda σβήσει 35 κεράκια για όλα τα Miata εκεί έξω.
Ο κόσμος της αυτοκίνησης θαύμασε και οι οπαδοί των προσιτών roadsters ενθουσιάστηκαν: πριν από 35 χρόνια, το Mazda MX-5 έκανε το ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Σικάγο. Κατασκευασμένο σαν ένα κλασικό πισωκίνητο σπορ αυτοκίνητο, αλλά με μια πρωτοποριακή διάταξη κινητήρα μπροστά προς το κέντρο του αμαξώματος για βέλτιστη διαμήκη κατανομή βάρους, το ιαπωνικό roadster αναβίωσε μια σχεδόν εξαφανισμένη τότε κατηγορία. Το συμπαγές και ελαφρύ διθέσιο επαναπροσδιόρισε τη χαρά της ανοιχτής οδήγησης. Οι μηχανικοί της Mazda το πέτυχαν αυτό ακολουθώντας, την παραδοσιακή ιαπωνική φιλοσοφία Jinba-Ittai, η οποία θεωρεί το άλογο και τον αναβάτη ως ένα. Εφαρμοσμένη στο MX-5, ο οδηγός και το roadster σχηματίζουν έναν στενό δεσμό, προσφέροντας ισορροπία, ευελιξία και ελαφρότητα. Το MX-5 έχει κερδίσει πολλά βραβεία και διακρίσεις όλα αυτά τα χρόνια, τα οποία συνεχίζουν να αποδεικνύουν την υπεροχή του.
Ο κόσμος δεν μπορεί να χορτάσει το MX-5: καθαρή οδηγική απόλαυση και εμβληματική σχεδίαση, το MX-5 εξελίσσεται συνεχώς σε τέσσερις γενιές («NA», «NB», “NC” και τώρα, «ND»). Η τρέχουσα εκδοχή του συνεχίζει να προσφέρει απολαύσεις στους λάτρεις της οδήγησης από το 2016, με την έκδοση RF να προσθέτει την επιλογή του fastback μαξώματος και ηλεκτρικά αναδιπλούμενο σύστημα οροφής “hard-top“, παράλληλα με το μοντέλο roadster με μαλακή οροφή. Η συνολική παραγωγή του Mazda MX-5 στο εργοστάσιο Ujina στη Χιροσίμα έφτασε το ρεκόρ των 1,3 εκατομμυρίων μονάδων.
Πάνω από το 40% της συνολικής παραγωγής του MX-5 έχουν πωληθεί στη Βόρεια Αμερική με την ονομασία Miata, ενώ ακολουθεί η Ευρώπη, όπου έχουν πωληθεί περισσότερα από 400 χιλιάδες οχήματα. Στα 35α γενέθλιά του, το ND έχει υποστεί αναβαθμίσεις στα εμπρός και πίσω φώτα, νέο σύστημα infotainment για βελτιωμένη συνδεσιμότητα και μια ακόμα πιο συγκεντρωμένη οδηγική εμπειρία Jinba-Ittai. Το νέο “Track Mode“ ενισχύει την αίσθηση της εμπλοκής του οδηγού στο θρυλικό σπορ αυτοκίνητο και λειτουργεί σε συνδυασμό με το βασισμένο στο λογισμικό Kinematic Posture Control System (KPC), το οποίο παρέχει πρόσθετη οδηγική σταθερότητα στις στροφές. Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει έναν 1,5 λίτρων Skyactiv-G 132 PS, ο οποίος έχει κατανάλωση καυσίμου μόλις 6,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO₂ 142 γρ./χλμ.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά μπορείτε να επισκεφθείτε τις εκθέσεις Mazda σε όλη την Ελλάδα, ή την επίσημη ιστοσελίδα www.mazda.gr.