Η Volkswagen (VW) σημείωσε σημαντική νίκη έναντι της Tesla στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, παρουσιάζοντας την έκδοση παραγωγής του ID. Buzz AD, του πρώτου οχήματος Επιπέδου 4 που προορίζεται για υπηρεσίες κινητικότητας.
Το ID. Buzz AD διαθέτει προηγμένα χαρακτηριστικά όπως 27 αισθητήρες, διαισθητική επιβίβαση μέσω smartphone και έναν εσωτερικό σχεδιασμό που εξυπηρετεί VIP μετακινήσεις.
Η MOIA, υπο-μάρκα της VW, δήλωσε ότι οι πρώτες παραδόσεις του οχήματος θα ξεκινήσουν το 2026, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη λύση για δημόσιους και ιδιωτικούς παρόχους κινητικότητας.
Πιο αναλυτικά
Μεγάλη νίκη της VW έναντι της Tesla στη μάχη της αυτόνομης κίνησης, καθώς η υπο-μάρκα MOIA των Γερμανών που επικεντρώνεται στην κινητικότητα, παρουσίασε την έκδοση παραγωγής του ID. Buzz AD. Του πρώτου οχήματος Επιπέδου 4 που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από επιχειρήσεις mobility, σε μια ανακοίνωση που έρχεται λίγες μέρες αφότου ο Ίλον Μασκ δήλωσε ότι το Robotaxi της Tesla θα ξεκινήσει δοκιμαστικές λειτουργίες στο Τέξας.
Το ID. Buzz AD έχει βελτιστοποιηθεί ειδικά για χρήση σε υπηρεσίες κινητικότητας και VIP μετακινήσεις, διαθέτοντας μεγαλύτερο μεταξόνιο και υπερυψωμένη οροφή. Αυτές δεν είναι οι μόνες αλλαγές, καθώς το αυτόνομο βαν προσφέρει επίσης διαισθητική επιβίβαση μέσω smartphone, κάτι που σημαίνει ότι οι επιβάτες χρησιμοποιούν το κινητό τους για να ξεκλειδώσουν το όχημα. Μόλις μπουν μέσα, οι απολαμβάνουν ένα εσωτερικό με «ξύλινο» δάπεδο, μεγάλες λαβές και τέσσερα ανεξάρτητα καθίσματα. Διακρίνουμε επίσης τα κουμπιά SOS, Support και Start/Stop, ενώ η MOIA αναφέρει ότι το ID. Buzz AD διαθέτει ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη.
Πολύ ενδιαφέρον το κάθισμα του οδηγού και κάτι, που φαίνεται να είναι τιμόνι καλυμμένο με καμουφλάζ από ύφασμα. Αυτό υποδηλώνει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να φιλοξενήσει κανονικό οδηγό ως δικλείδα ασφαλείας, αν και το κάθισμα μπορεί προφανώς να σπρώχνεται προς τα έξω όταν δεν χρησιμοποιείται. Σε άλλα σημεία, το κάθισμα του συνοδηγού και η κεντρική κονσόλα έχουν αφαιρεθεί, απελευθερώνοντας χώρο για μια μεγάλη πλατφόρμα αποθήκευσης.
Φυσικά, τα πραγματικά νέα είναι το αυτόνομο σύστημα οδήγησης. Η MOIA δήλωσε ότι το βαν διαθέτει συνολικά 27 αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένων 13 καμερών, 9 LiDAR και 5 ραντάρ. Αυτό δίνει στο ID.Buzz AD μια «ολοκληρωμένη, πλεονάζουσα θέα 360 μοιρών του περιβάλλοντός του». Η εταιρεία πρόσθεσε ότι το βαν χρησιμοποιεί «το σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Mobileye, μαζί με μια ιδιόκτητη πλατφόρμα οικοσυστήματος Autonomous Driving Mobility as a Service (AD MaaS)».
Πολλές λεπτομέρειες δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα, ωστόσο η MOIA δήλωσε ότι προσφέρει στους δημόσιους και ιδιωτικούς παρόχους κινητικότητας ένα πακέτο έτοιμο για χρήση σε μεγάλη κλίμακα, με ταχύτητα και ασφάλεια. Όσο για την έναρξη όλων των ανωτέρω; Σύμφωνα με τον CEO της VW, Oliver Blume, οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν με την έναρξη του 2026.