Η Peugeot παρουσίασε το νέο E-208 GTi, το οποίο αποτελεί την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του θρυλικού μοντέλου, προσφέροντας 280 ίππους και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα. Το νέο μοντέλο, που αποτίει φόρο τιμής στο εμβληματικό 205 GTi, διαθέτει αναβαθμισμένο σχεδιασμό με χαμηλωμένο αμάξωμα, φαρδύτερα μετατρόχια και εντυπωσιακές ζάντες 18 ιντσών.
Με μπαταρία 54 kWh, προσφέρει αυτονομία 350 χιλιομέτρων και είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία που βελτιώνει την οδηγική του συμπεριφορά. Το E-208 GTi υποσχέται συναρπαστική οδηγική εμπειρία, συνδυάζοντας επιδόσεις και στυλ.
Πιο αναλυτικά
Σήμερα, στη θρυλική πίστα του Le Mans, η Peugeot παρουσίασε το νέο E-208 GTi, το οποίο για πρώτη φορά είναι αμιγώς ηλεκτρικό και πιο δυνατό και γρήγορο από ποτέ άλλοτε. Προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις στην αγορά ηλεκτρικών hot hatch, με 280 ίππους και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα.
Πριν από 40 χρόνια, η Peugeot έγραψε ιστορία παρουσιάζοντας το 205 GTi. Στις εκδόσεις 1.6L (1984) και 1.9L (1986), το 205 GTi δημιούργησε μια νέα κατηγορία μικρών σπορ hatchback, συνδυάζοντας εξαιρετικές επιδόσεις και οδηγική απόλαυση με σπορ σχεδιασμό και μοναδική ευελιξία. Για 4 δεκαετίες, το σήμα Peugeot GTi σφράγισε την ιστορία των σπορ αυτοκινήτων με μοντέλα όπως τα 306, 206, 207, 208 και την αγωνιστική ιστορία με πολλές νίκες – ιδιαίτερα στους αγώνες ράλι.
Όπως όλα τα μοντέλα GTi τα τελευταία 40 χρόνια, το E-208 GTi ξεχωρίζει πρώτα από όλα για τη δυναμική του στάση στο δρόμο χάρη στο αμάξωμα που έχει χαμηλώσει κατά 3 εκατοστά και τα φαρδύτερα μετατρόχια: κατά 5,6 εκ. εμπρός και 2,7 εκατοστά πίσω. Οι μεγάλες ζάντες 18 ιντσών, με την υπογραφή «Peugeot GTi», ενισχύουν την ισχυρή παρουσία του οχήματος. Η κατασκευή τους παραπέμπει στις εμβληματικές «τρυπητές» ζάντες του 205 GTi, vστόσο, στο GTi ο σχεδιασμός υπηρετεί και τις επιδόσεις: οι οπές συμβάλλουν στη βελτιστοποίηση της ψύξης των φρένων. Στο εμπρός μέρος έχει προστεθεί ένα σπόιλερ στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, ενώ πίσω υπάρχει αεροδυναμικός διαχύτης σε στιλπνό μαύρο χρώμα που ενσωματώνει LED φως ομίχλης. Το νέο E-208 GTi διαθέτει μια αποκλειστική έντονη κόκκινη απόχρωση αμαξώματος, που αποτελεί φόρο τιμής στην εμβληματική κόκκινη βαφή που καθιέρωσε το πρώτο 205 GTi.
Το κόκκινο χρώμα κυριαρχεί και στο εσωτερικό του νέου E-208 GTi, όπως είναι στις μοκέτες, τα πατάκια και τις ζώνες ασφαλείας. Ο σπορ και κομψός σχεδιασμός των ειδικών καθισμάτων εμπρός, με ενσωματωμένα προσκέφαλα, αποτίει φόρο τιμής στον σχεδιασμό των καθισμάτων του 205 GTi 1.9, με μια κεντρική κόκκινη λωρίδα να εκτείνεται στην έδρα και την πλάτη του καθίσματος. Χαρακτηριστικό είναι και το κόκκινο πλέγμα στη δεξιά πλευρά των καθισμάτων, που παραπέμπει σε εκείνο του 205 GTi 1.6. Το μικρής διαμέτρου τιμόνι, διαθέτει διάτρητο κόκκινο δέρμα σε συνδυασμό με Alcantara και ένα κεντρικό έμβλημα και αυτό σε κόκκινο χρώμα.
Ο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας του Peugeot E-208 GTi κατασκευάζεται στη Γαλλία και αποδίδει 280 ίππους και ροπή 345 Nm. Εξασφαλίζει επιτάχυνση στο 0–100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα σταματά στα 180 χλμ./ώρα. Χάρη στην μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh, με βελτιστοποιημένη διαχείριση, η έκδοση GTi προσφέρει αυτονομία 350 χιλιομέτρων στο μικτό κύκλο.
Το Peugeot E-208 GTi διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης ενσωματωμένο στο μειωτήρα, το οποίο βελτιστοποιεί τη συμπεριφορά στις στροφές, προσφέροντας ευελιξία, απόδοση και σταθερότητα. Επίσης, τα πλατύτερα μετατρόχια σε συνδυασμό με το χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 30 χλστ., τα ελατήρια και αμορτισέρ με υδραυλικά στοπ, τα ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2, τα ενισχυμένα φρένα με εμπρόσθιους δίσκους διαμέτρου 355 χλστ. με 4πίστονες δαγκάνες καθώς και το ESP με την ειδική λειτουργία Sport, η οποία απενεργοποιεί τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού – και την αναγεννητική πέδηση, υπόσχονται έντονη οδηγική απόλαυση. Η Peugeot αναφέρει ότι το νέο E-208 GTi προσφέρει την καλύτερη αναλογία βάρους/ισχύος στην κατηγορία του (5,7 κιλά/ίππο), που σημαίνει ότι ζυγίζει 1.596 κιλά.