H Toyota Technology Day στην Κίνα είχε πολλές αποκαλύψεις, εκ των οποίων η μεγαλύτερη αφορά μια ολοκαίνουργια ναυαρχίδα, εξ ολοκλήρου εξελιγμένη εκεί και με τεχνολογία από δυο τεχνολογικούς κολοσσούς, οι οποίοι τώρα εποφθαλμιούν την αυτοκίνηση. Xiaomi και Huawei ενώνουν τις δυνάμεις τους με την GAC Toyota, για μια σειρά νέων μοντέλων σε δυο καινούργιες πλατφόρμες. Το πρώτο δείγμα, μας έρχεται από το νέο bZ7.
Οι τεχνικές πληροφορίες ακόμα έχουν περιορισμένη ροή, καθότι θα παρουσιαστεί αργότερα μέσα στο έτος, ωστόσο οι Κινέζοι αποκαλύπτουν αρκετά πράγματα για την επερχόμενη κορωνίδα της ηλεκτρικής τους γκάμας. Το νέο bZ7 βασίζεται στη μεγαλύτερη εκ των δυο καινούργιων πατωμάτων, που υποστηρίζει EVs μέχρι 5,3 μέτρα σε μήκος (κάτω από 5 μέτρα η έτερη πλατφόρμα). Οπότε σίγουρα το αυτοκίνητο υπερβαίνει τα 5 μέτρα, φαίνεται κι από τις φωτογραφίες ότι είναι μεγάλο σε διαστάσεις, αλλά και (αερο)δυναμικό σε σχεδίαση. Στόχος δεν είναι άλλος από το Tesla Model S, μαζί φυσικά με την ομήγυρη της κατηγορίας (βλέπε VW ID.7, BYD Seal, γιατί όχι Xiaomi SU7 κι ας συνεργάζονται οι δυο εταιρίες).
Στο εσωτερικό διακρίνεται το -κλασικό για made in China τετράτροχο- μοτίβο της μεγάλης κεντρικής οθόνης και του μικρού ψηφιακού πίνακα οργάνων, αλλά κυρίως η παρουσία της Huawei. Το σύστημα Hongmeng φροντίζει για το infotainment και την παροχή μιας πληρέστατης «σουίτας» τεχνολογιών υποβοήθησης και συνδεσιμότητας, με τα ραντάρ και το LiDAR σε πρώτο πλάνο. Η Xiaomi τώρα αναλαμβάνει το ηχοσύστημα και την ενδοεπικοινωνία εμπρός-πίσω επιβατών, οι οποίοι επικοινωνούν μεταξύ τους με επιπλέον οθόνες και κάμερες.
Για την κίνηση του bZ7 φροντίζει το σύστημα μετάδοσης Huawei DriveONE, που ενσωματώνει σε ένα δομοστοιχείο τον κινητήρα, τη μονάδα ελέγχου (MCU) και τον εναλλάκτη – τεχνοτροπία που βελτιώνει τη χωροταξία, την αποδοτικότητα και την ευκολία εργασιών στα σέρβις. Πέρα από τα παραπάνω, η GAC Toyota ανακοίνωσε πως τα μελλοντικά της μοντέλα -bZ7 περιλαμβανομένου- θα χρησιμοποιούν ένα είδος ψηφιακού σασί, που θα αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να διαβάζει σε πραγματικό χρόνο τις συνθήκες του δρόμου, προσαρμόζοντας ταχύτατα μέσω ηλεκτρομαγνητικών παλμών την απόσβεση των αμορτισέρ.
Παρότι έχει ήδη κάνει την εμφάνισή του, το ντεμπούτο του νέου bZ7 θα αργήσει αρκετά, καθώς προγραμματίζεται για το πρώτο τρίμηνο του 2026.