Η Alpine υποστηρίζει ότι οι θερμικοί κινητήρες δεν είναι οι εχθροί της βιώσιμης κινητικότητας, αλλά ότι η πραγματική πρόκληση είναι η μείωση των εκπομπών ρύπων από τα ορυκτά καύσιμα.
Ο Pierre-Jean Tardy, επικεφαλής μηχανικός υδρογόνου της εταιρείας, τόνισε την ανάγκη για ένα μείγμα πηγών ενέργειας, με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης να μπορούν να λειτουργούν με ανανεώσιμα καύσιμα, όπως το υδρογόνο.
Η Alpine επενδύει στο υδρογόνο και αναπτύσσει το μοντέλο Alpenglow Hy6, που θα συμμετάσχει στον 24ωρο αγώνα του Le Mans το 2028, με στόχο την προώθηση βιώσιμων τεχνολογιών στον τομέα της αυτοκίνησης.
Πιο αναλυτικά
Παρόλο που οι κυβερνήσεις πιέζουν τους καταναλωτές και τις αυτοκινητοβιομηχανίες προς τα ηλεκτρικά οχήματα, η ενσωμάτωσή τους δεν συμβαίνει όσο γρήγορα αναμενόταν. Κάτι που έχει οδηγήσει τους κατασκευαστές, και τους αγοραστές, πίσω στην αγκάλη των θερμικών κινητήρων και συγκεκριμένα, το συνδυασμό τους με ηλεκτροκινητήρες σε υβριδικές εκτελέσεις. Ωστόσο, ο επικεφαλής μηχανικός υδρογόνου της Alpine πιστεύει ότι το μέλλον θα απαιτήσει αρκετές λύσεις για τη μείωση των εκπομπών ρύπων, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης σε πρώτο πλάνο.
Ο Pierre-Jean Tardy μίλησε σε ολλανδικά Μέσα και ξεκαθάρισε ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν θα πρέπει να διώκονται: «Δεν είναι εχθρός τα θερμικά μοτέρ. Ο πραγματικός εχθρός είναι τα ορυκτά καύσιμα και οι εκπομπές ρύπων». Απλά, λιτά και ξάστερα. Ο Γάλλος υπογράμμισε ότι οι κινητήρες εσωτερική καύσης μπορούν να λειτουργούν με καύσιμα χωρίς άνθρακα, όπως το υδρογόνο. Ταυτόχρονα, ωστόσο, παραδέχτηκε ότι δεν υπάρχει μία και μόνο λύση για το πώς θα τροφοδοτούμε τα μελλοντικά οχήματα, παρά μόνο ένα μείγμα πηγών. Υπάρχουν αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες που πειραματίζονται με το υδρογόνο ως καύσιμο στη θέση της βενζίνης και του ντίζελ, συμπεριλαμβανομένων των Toyota, Ford, ακόμη και της Yamaha. Ωστόσο, η διαδικασία παραγωγής καυσίμου υδρογόνου, και των περισσότερων άλλων συνθετικών τύπων, συχνά εξακολουθεί να βασίζεται σε ορυκτά καύσιμα ή να απαιτεί τεράστιες ποσότητες ενέργειας, μειώνοντας τα οφέλη και αυξάνοντας το κόστος.
Η Alpine πάντως είναι από τους κατασκευαστές που ενστερνίζονται και επενδύουν στο υδρογόνο, ποντάροντας μέχρι σε διάκριση στο Le Mans. Αυτή τη στιγμή η γαλλική εταιρία εργάζεται πάνω στο Alpenglow Hy6, που χρησιμοποιεί twinturbo 3.5 V6 κινητήρα 730 ίππων και 770 Nm με καύσιμο το υδρογόνο, προκειμένου να πάρει μέρος στον 24ωρο αγώνα του 2028.