Το νέο Huawei Maextro S800, αποτέλεσμα συνεργασίας της JAC και της Huawei, έχει προκαλέσει αίσθηση στην κατηγορία των υπερπολυτελών αυτοκινήτων, όπου οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κερδίζουν έδαφος. Με 3.600 παραγγελίες μόλις στην πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας, το μοντέλο προσφέρει ανταγωνιστικές τιμές σε σχέση με ευρωπαϊκούς ανταγωνιστές, ξεκινώντας από 708.000 γουάν (86.403 ευρώ).
Διαθέτει εντυπωσιακές διαστάσεις, ψηφιοποιημένο εσωτερικό και επιλογές κινητήρων, περιλαμβάνοντας αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με 523 ίππους και κορυφαία έκδοση EREV με 852 ίππους. Το Maextro S800 συνδυάζει πολυτέλεια και τεχνολογία σε προσιτή τιμή, ανατρέποντας τα δεδομένα στην αγορά.
Πιο αναλυτικά
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εισβάλει για τα καλά και στην κατηγορία των μοντέλων υπερπολυτελείας, όπου κυριαρχούν οι γερμανικές και βρετανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Το πιο νέο παράδειγμα αφορά το Maextro S800, ένα πληθωρικό σε όλα του σεντάν, που έχει δημιουργηθεί από την κοινοπραξία μεταξύ της JAC και της Huawei και έχει ήδη συγκεντρώσει μεγάλο ενδιαφέρον από τους αγοραστές της τεράστιας τοπικής αγοράς.
Μόλις την πρώτη εβδομάδα μετά την έναρξη κυκλοφορίας του έγιναν 3.600 παραγγελίες, με σχεδόν τις 1.600 από αυτές να πραγματοποιήθηκαν μέσα στις πρώτες 24 ώρες, ενώ έως τη δεύτερη μέρα, ο αριθμός αυτός είχε εκτοξευθεί στις 2.100. Η βασική του έκδοση ξεκινά από 708.000 γουάν ή περίπου 86.403 ευρώ με τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες. Όσοι αναζητούν ακόμα μεγαλύτερη πολυτέλεια μπορούν να αγοράσουν την ναυαρχίδα της γκάμας με τιμή από 1.018.000 γουάν (124.235 ευρώ). Τιμές που είναι πολύ πιο χαμηλότερες από ευρωπαίους άμεσους ανταγωνιστές, όπως είναι για παράδειγμα η Mercedes-Maybach S-Class που από 1.468.000 γουάν (179.152 ευρώ). Αν κάνουμε σύγκριση με μια Rolls-Royce Ghost, τότε το χάσμα είναι τεράστιο, αφού το βρετανικό εμβληματικό μοντέλο εκκινεί από σχεδόν 4,2 εκατομμύρια γουάν (512.561 ευρώ). Σίγουρα το Maextro S800 δεν έχει την αίγλη -και όχι μόνο- μιας «Rolls», όμως δεν παύει να στοιχίζει έως σχεδόν έξι φορές πιο κάτω.
Η κινεζική λιμουζίνα εντυπωσιάζει και με τις διαστάσεις της, αφού έχει μήκος 5.480 χλστ., πλάτος 2.000 χλστ., ύψος 1.536 χλστ. και μεταξόνιο 3.370 χλστ., δηλαδή παρόμοιες με μιας Mercedes-Benz S-Class. Άκρως εντυπωσιακό είναι και το εσωτερικό του Maextro S800, όπου κυριαρχεί το πλήρως ψηφιοποιημένο ταμπλό. Η κεντρική οθόνη είναι 15,6 ιντσών, η οθόνη μπροστά από το συνοδηγό είναι 16 ιντσών, ο πίνακας οργάνων είναι και αυτός πλήρως ψηφιακός. Διαθέτει ακόμα μεγάλη οθόνη head-up, ηχοσύστημα με 43 ηχεία και μπορεί να προσφερθεί με δύο πίσω πλήρως ανεξάρτητα και ρυθμιζόμενα καθίσματα, ή με συμβατικό για μεταφορά 5 επιβατών αντί 4.
Από πλευράς κινητήρων, το S800 διατίθεται τόσο σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση όσο και διευρυμένης αυτονομίας με range extender. Το αμιγώς ηλεκτρικό εφοδιάζεται με δύο κινητήρες που παράγουν 523 ίππους και αντλούν ρεύμα από μια μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 95 kWh. Η έκδοση με το range extender διαθέτει ένα κινητήρα 1.5 λίτρων που λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια, σε συνδυασμό με μια μπαταρία 65 kWh και την ίδια διάταξη διπλού κινητήρα 523 ίππων. Στην κορυφή τοποθετείται η έκδοση EREV με τρεις κινητήρες που αποδίδουν συνολικά 852 άλογα.