Η Skoda Motorsport παρουσίασε τη νέα έκδοση του ηλεκτρικού αγωνιστικού Enyaq RS Race, το οποίο υποστηρίζει την ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών και βιώσιμων υλικών, λειτουργώντας ως πιλοτικό έργο για μελλοντικά μοντέλα παραγωγής. Το χαμηλότερο και φαρδύτερο πρωτότυπο αυτοκίνητο ενσωματώνει καινοτόμα βιοσύνθετα εξαρτήματα που παρέχουν τα ίδια πλεονεκτήματα ακαμψίας και βάρους με τις ίνες άνθρακα, συμβάλλοντας σε συνολική μείωση βάρους άνω των 300 κιλών σε σύγκριση με το νέο Enyaq Coupe RS που οποίο βασίζεται.
Με το νέο Enyaq RS Race, οι ομάδες χρησιμοποίησαν την τεχνογνωσία που αποκτήθηκε κατά την ανάπτυξη του πρώτου πρωτότυπου και το πήγαν στο επόμενο επίπεδο με το πρόσφατα παρουσιασμένο νέο Skoda Enyaq Coupe RS. Η τελευταία έκδοση του πρωτότυπου αυτοκινήτου χρησιμοποιεί το ίδιο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης αλλά είναι 70 χλστ. χαμηλότερο, 72 χλστ. φαρδύτερο μπροστά και 116 χλστ. πιο πλατύ πίσω. Παράλληλα διαθέτει βελτιστοποιημένο πλαίσιο, επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τροποποιημένα αμορτισέρ και ελατήρια, νέο σύστημα πέδησης υψηλής απόδοσης, αγωνιστικά καθίσματα και roll cage.
Για τη μείωση του βάρους κατά 316 κιλά, οι μηχανικοί της Skoda Motorsport χρησιμοποίησαν καινοτόμα και βιώσιμα υλικά (π.χ. ίνες λιναριού) σε πάνελ του αμαξώματος και του εσωτερικού και αφαίρεσαν όλα τα εξαρτήματα που δεν ήταν απαραίτητα για την προβλεπόμενη χρήση του αυτοκινήτου. Επιπλέον, ενσωμάτωσαν πλαϊνά και πίσω παράθυρα από ελαφρύ πολυανθρακικό και η πανοραμική γυάλινη οροφή του στάνταρ μοντέλου αντικαταστάθηκε με ένα βιοσύνθετο πάνελ. Συνολικά 16 εξαρτήματα του οχήματος είναι κατασκευασμένα από βιώσιμα υλικά, που δοκιμάζονται στις πιο απαιτητικές συνθήκες αγώνων.
Εκτός από τον κλωβό ασφαλείας από χάλυβα υψηλής αντοχής χρωμίου-μολυβδαινίου, το πρωτότυπο αυτοκίνητο διαθέτει και άλλα στοιχεία ασφαλείας που προέρχονται από το Fabia RS Rally2. Αυτά περιλαμβάνουν αγωνιστικά καθίσματα Atech με ζώνες ασφαλείας έξι σημείων, πάνελ θυρών ασφαλείας και αυτόματο πυροσβεστήρα. Όπως και στα αυτοκίνητα ράλι WRC, τα πράσινα και κόκκινα φώτα εκατέρωθεν του οχήματος υποδεικνύουν την κατάσταση του συστήματος υψηλής τάσης. Η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 70 χλστ. και ειδικά προστατευτικά τμήματα στο κάτω μέρος του οχήματος αποτρέπουν την υπερβολική φθορά των εξαρτημάτων του πλαισίου και προστατεύουν την μπαταρία.
Πολλά εξωτερικά τμήματα έχουν επανασχεδιαστεί, ενώ το αεροδυναμικό πακέτο περιλαμβάνει μια μεγάλη πίσω αεροτομή, μια αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη οροφή και μια εισαγωγή αέρα NACA που διοχετεύει τον αέρα στο εσωτερικό. Επίσης, οι γρίλιες εξαερισμού στους εμπρός και πίσω θόλους των τροχών βελτιώνουν τόσο την αεροδυναμική όσο και την ψύξη των φρένων. Επιπλέον, το νέο Enyaq RS Race είναι εξοπλισμένο με αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες 20 ιντσών. Το σύστημα πέδησης του μοντέλου παραγωγής έχει αντικατασταθεί με κεραμικά δισκόφρενα και δαγκάνες δέκα εμβόλων μπροστά και τεσσάρων πίσω. Το πρωτότυπο αυτοκίνητο φέρει ακόμα υδραυλικό χειρόφρενο τύπου ράλι με μακρύ μοχλό και το σύστημα πεντάλ από το Fabia RS Rally2. Επιπλέον, έχει τοποθετηθεί σπορ ρυθμιζόμενη ανάρτηση και διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης τόσο στον μπροστινό όσο και στον πίσω άξονα.
Οι δύο ηλεκτροκινητήρες, που αποδίδουν συνδυασμένη ισχύ 340 ίππων και η μπαταρία των 82 kWh είναι πανομοιότυπα με αυτά του μοντέλου παραγωγής. Όπως και το Enyaq Coupe RS, η τελική ταχύτητα είναι 180 χλμ./ώρα, όμως το ελαφρύτερο νέο Enyaq RS Race επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 5 δλ.