Οι πιο σημαντικές ερωτήσεις και οι σωστές απαντήσεις για το νέο «παιδί» της FIAT, το ούλτρα μοντέρνο, εξόχως funky και φιλόδοξο Grande Panda. Ο απόηχος από τη γκράντε πρεμιέρα του, με αφορμή τη γνωριμία μαζί του κατά την πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίαση

Το Grande Panda είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με τιμές που αρχίζουν από τα €20.800
Kατ’ αρχάς είναι ευχάριστο που η FIAT επιστρέφει στην κατηγορία, μια κατηγορία που ακροβατεί μεταξύ υπερμίνι και B-SUV και διεκδικεί ένα ευρύ μερίδιο προτιμήσεων στην ελληνική αγορά
Καθώς περί ορέξεως ουδείς λόγος και καθώς ήδη κυκλοφορούν πολλά σχόλια περί του αισθητικού του Grande Panda στο διαδίκτυο, αν μου επιτρέπετε, θα γράψω μόνο ότι, τουλάχιστον στα δικά μου μάτια, δείχνει όπως ήδη διαβάσατε στον πρόλογο. Μοντέρνο και funky. Με ό,τι σημαίνει αυτό, ειδικά το δεύτερο.
Οι Ιταλοί, μάστορες στο packaging του προϊόντος, έπαιξαν άψογα το παιχνίδι των οπτικών εντυπώσεων, τόσο εξωτερικά όσο και εντός του κόκπιτ, στα όρια που έχουν χώρο εντός εταιρικής ομπρέλας και ενός άμεσου ανταγωνιστή, όπως το Citroën C3

Το FIAT Grande Panda, έστω κι αν κινείται εντός ενός τεράστιου ομίλου, της Stellantis με τις 14 φίρμες υπό μάλης, δείχνει διαφορετικό και με τη δική του, ιταλική και πιο «ποπ» ταυτότητα. Ή τουλάχιστον, έτσι το είδα προσωπικά εκ του σύνεγγυς. Και τώρα, οι ερωτήσεις από το κοινό
Σε τι εκδόσεις βγαίνει;
Αρχικά σε δύο.
Αφενός σε ήπια υβριδικό με το τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο και καδενάτο μοτέρ των 1.2 λίτρων του Ομίλου και, αφετέρου, σε αμιγώς ηλεκτρικό.
Ισχύς 110 PS και 113 PS, αντίστοιχα.

Το υβριδικό, αναλόγως φορτίου γκαζιού, έχει τη δυνατότητα αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης, στοιχείο που μεγιστοποιεί την οικονομία καυσίμου. Με την ευκαιρία, η επίσημη μέση κατανάλωση είναι 5 λτ/100 χλμ. Όσον αφορά το ηλεκτρικό με την μπαταρία των 44kWh ανακοινώνει αυτονομία έως 320 χλμ. στο μεικτό κύκλο (WLTP). Εντός πόλης, ως είθισται στα ΕV, σημαντικά μεγαλύτερη
Το ηλεκτρικό Grande Panda υποστηρίζει ισχύ φόρτισης έως 7 kW ενώ υπάρχει και η κλασική θύρα στο πίσω αριστερό φτερό για την φόρτιση σε τερματικό DC έως 100 kW. Σε αυτή την περίπτωση, η φόρτιση 20-80% διαρκεί μόλις 27 λεπτά της ώρας.
Αμφότερα με αυτόματο κιβώτιο.
Αργότερα, από τα τέλη του 2025, θα υπάρξει και χειροκίνητη έκδοση της υβριδικής έκδοσης.
Θα υπάρξει και τετρακίνητη έκδοση;
Τουλάχιστον σε επίπεδο δημοσιογραφικής παρουσίασης, δε διευκρινίστηκε το εάν και πότε μπορεί να υπάρξει. Ωστόσο η συγκυρία του υλικού για το κονσεπτικό Grande Panda 4×4 που είχε διανεμηθεί επισήμως λίγες ημέρες πριν την παρουσίαση του Grande Panda, δεν είναι τυχαία

Εκτιμάται πως θα είναι απίθανο το να μην αξιοποιηθεί το ιστορικό βάθος του αρχετυπικού τετρακίνητου FIAT Panda και να μην υπάρξει και σύγχρονη εκδοχή του


Ποια είναι μερικά αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά του νέου Grande Panda;
Κυρίως η έμφαση στις σχεδιαστική διαφοροποίησή του.
Τα ανάγλυφα λογότυπα, τα «πίξελ» στη μάσκα, τα ανακυκλώσιμα (κατά 80%) υλικά στο εσωτερικό και το ντιζαϊνίστικο στοιχείο το κάνουν να δείχνουν διαφορετικό. Άξια αναφοράς και τα 18 εκ. απόστασης από το έδαφος που το τοποθετούν, μεταξύ άλλων στοιχείων του αμαξώματος, στην «περιοχή» των SUV

Επίσης υπάρχουν τέσσερα ειδικά χρώματα, αποκλειστικά για το Grande Panda, συν άλλα τρία – σύνολο επτά.
Υπάρχουν στοιχεία οπτικής διαφοροποίησης μεταξύ υβριδικού και ηλεκτρικού;
Βασικά, όχι.
Πέραν της απόληξης της εξάτμισης του υβριδικού, της θύρας φόρτισης του ηλεκτρικού και των όποιων λογοτύπων, θα χρειαστεί ένα ιδιαίτερα εξασκημένο μάτι για να ξεχωρίσει ποιο από τα δύο Grande Panda βλέπει στο δρόμο
Εξαίρεση μόνο οι λευκοί τροχοί της βασικής έκδοσης Pop του υβριδικού – παρότι οι άνθρωποι της εταιρείας θα προτιμούσαν τα περισσότερα Grande Panda που θα πουληθούν να ‘ναι αυτά των ακριβότερων εκδόσεων.
Χρήμα. Πόσο;
To υβριδικό Grande Panda είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, τις Pop, Icon και La Prima.
Oι αντίστοιχες τιμές είναι €20.800, €21.800 και €23.800, αντίστοιχα, βάσει της προωθητικής ενέργειας που ανακοινώθηκε.

Όσον αφορά το ηλεκτρικό Grande Panda, είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, τις Red και La Prima.


Οι αντίστοιχες τιμές είναι €25.800 και €28.100.
Και από εξοπλισμό;
Ήδη από το πρώτο επίπεδο εξοπλισμού (Pop), υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 10”, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, θύρα USB, connected services, κλιματισμός, αυτόματα φώτα, κάθισμα οδηγού με ρύθμιση σε ύψος, τιμόνι με ρύθμιση σε ύψος και απόσταση, καθώς και δύο βάσεις Isofix στα πίσω καθίσματα.
Το Icon με €1.000 επιπλέον προσθέτει οθόνη αφής 10,25” για το χειρισμό του infotainment με ασύρματο mirroring για το smartphone, ηχοσύστημα με έξι ηχεία, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, εμπρός και πίσω φώτα full LED, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες.

Το κορυφαίο La Prima των €23.800 διαθέτει και ζάντες αλουμινίου 17” Diamond Cut, εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης, αυτόματο κλιματισμό, ασύρματο κλείδωμα/ξεκλείδωμα, αυτόματους καθαριστήρες και ηλεκτροχρωματικό καθρέφτη.

Επιπλέον οι καθρέφτες είναι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι, ενώ περιλαμβάνονται επιπλέον κλειστός αποθηκευτικός χώρος στο επάνω μέρος του ταμπλό, μπάρες οροφής και ειδική επένδυση από υλικό με ίνες μπαμπού στο ταμπλό

Ποιες είναι οι επίσημες εγγυήσεις;
Η FIAT συνοδεύει το Grande Panda με 5 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και 8 για την μπαταρία υψηλής τάσης της ηλεκτρικής έκδοσης.
Τέλος, οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται από τον Ιούλιο.

Photo: fiat.gr