Το Volkswagen Polo γιορτάζει φέτος 50 χρόνια από την κυκλοφορία του, με περισσότερες από 20 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως. Η Volkswagen διοργάνωσε εκδήλωση στη Γερμανία, όπου παρουσιάστηκαν όλες οι γενιές του Polo, από το πρώτο μοντέλο του 1975 έως το τελευταίο Polo GTI του 2024.
Η εξέλιξη του Polo από ένα απλό δίπορτο όχημα σε ένα δημοφιλές και πολυδιάστατο μοντέλο περιλαμβάνει διάφορες εκδόσεις, όπως σπορ και ειδικές, με έμφαση στην ασφάλεια και την καινοτομία. Το Polo παραμένει σημείο αναφοράς στην κατηγορία των μικρών hatchback και θα συνεχίσει να αναβαθμίζεται στο μέλλον.
Πιο αναλυτικά
Το Volkswagen Polo γιορτάζει φέτος τα 50 χρόνια από όταν ξεκίνησε η διάθεσή του στις αρχές Μαΐου του 1975, ενώ μέχρι σήμερα, έχουν πωληθεί περισσότερες από 20 εκατομμύρια μονάδες σε ολόκληρο τον κόσμο. Αν μη τι άλλο αποτέλεσε σημείο αναφοράς στην κατηγορία του όλο αυτό το χρονικό διάστημα, έγινε best seller στην Ευρώπη και κατέκτησε διακρίσεις και πολλά βραβεία («Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2010», «World Car of the Year 2010» και το «World Urban Car 2018»).
Για τον εορτασμό αυτής της μεγάλης επετείου, η Volkswagen πραγματοποίησε μια εκδήλωση στη Γερμανία όπου παρευρεθήκαμε και συγκεκριμένα στο χώρο εκδηλώσεων Blower Hall Ilsede που βρίσκεται σχεδόν 50 χιλιόμετρα από το Ανόβερο. Εκεί ήταν παρούσες όλες οι γενιές του Polo, πρωτότυπα και ειδικά μοντέλα και αγωνιστικά, με το καθένα να έχει τη δική του σημασία και ιστορική αξία. Μάλιστα είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε τα παρακάτω μοντέλα, από το πρώτο Polo L του 1975, έως το τελευταίο Polo GTI του 2024.
- Polo L του 1975 με κινητήρα 900 κ.εκ. 40 PS
- Polo G40 του 1992 με κινητήρα 1.272 κ.εκ. υπερτροφοδοτούμενο 113 PS (βλ. παρακάτω βίντεο επιτάχυνσης)
- Polo Police Car του 1992 με κινητήρα 1.272 κ.εκ. του 1992 και εκκωφαντική σειρήνα!
- Polo Harlekin του 1995 με κινητήρα 1.043 κ.εκ. 45 PS και το μοναδικό πολύχρωμο αμάξωμα
- Polo R WRC Street του 2003 με κινητήρα 1.984 κ.εκ. 250 PS, περιορισμένης παραγωγής σε 2.500 αντίτυπα
- Polo GTI του 2024 με κινητήρα 1.984 κ.εκ. 207 PS
- Polo GTI R5 του 2018, τετρακίνητο με κινητήρα 1.6 turbo 272 PS. Σε αυτό καθίσαμε στο δεξί μπάκετ και ακόμα αισθανόμαστε τη μυρωδιά από τη βενζίνη, την κάπνα από τα λάστιχα και τη μεθυστική ζάλη από τις πλαγιολισθήσεις!
Με το σλόγκαν «Small on the outside. Big on the inside», η Volkswagen διαφήμιζε πριν από 50 χρόνια το νέο της μοντέλο: το Polo, το οποίο δεν περίμενε ότι το μικρό δίπορτο όχημα θα γινόταν best seller και θα είχε τέτοια εξέλιξη. Όταν τα πρώτα αυτοκίνητα ξεκίνησαν να πωλούνται στις εκθέσεις, αποτέλεσαν μέρος μιας νέας οικογένειας μοντέλων της Volkswagen που κατέκτησε τους δρόμους στις αρχές της δεκαετίας του ’70. Την άνοιξη του 1975, το μικρό αυτοκίνητο με τις χαρακτηριστικές γωνίες έκανε την εμφάνισή του ως συνέχεια των Passat (1973) και Golf (1974), ως μέλος της νέας, για την εποχή εκείνη, γενιάς μοντέλων με υδρόψυκτους κινητήρες, η οποία διαδέχθηκε το εμβληματικό VW Beetle.
Μοναδική εμπειρία η οδήγηση του Polo L, το οποίο μας μετέφερε 50 χρόνια πίσω, ενώ αυτό που μας κέρδισε περισσότερο ήταν το πιο σπορ Polo G40 με τον πολύ φιλικό του χαρακτήρα και τον κινητήρα που δείχνει τα δόντια του ακόμα και μετά από 34 χρόνια. Η μεγάλη αλλαγή έγινε με το τρίτης γενιάς Polo του 1995, το οποίο σήμερα μπορεί στα ίσα να συγκριθεί σε ποιότητα με σύγχρονα supermini μοντέλα, σε τέτοιο σημείο που μπορεί να είναι και καλύτερο από κάποια. Από εκεί και έπειτα ήρθε η φυσική εξέλιξη από γενιά σε γενιά, με το Polo να τοποθετείται πάντα στην κορυφή των μικρών χάτσμπακ σε πολλούς τομείς και να είναι μέτρο σύγκρισης.
Αυτό που ξεκίνησε το 1975 ως ένα απλό δίπορτο όχημα, τελειοποιήθηκε και επεκτάθηκε σε πολλές παραμέτρους μέσα σε πέντε δεκαετίες και έξι συνολικά γενιές – από το hatchback Polo, την coupé εκδοχή, τα σπορ G40 και GTI, το πολύχρωμο Harlekin, και την έκδοση estate, έως την notchback παραλλαγή με την ονομασία Derby, το CrossPolo με την off-road εμφάνιση, το αποδοτικό Polo BlueMotion και, φυσικά, το εξαιρετικά δυναμικό Polo R WRC, που κατέκτησε τέσσερα Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ράλι (WRC) την περίοδο 2013–2016 (βλ. παρακάτω βίντεο).
Κάθε νέα γενιά του Polo προσέφερε περισσότερους χώρους και άνεση, πιο αποδοτικούς κινητήρες και καινοτόμα συστήματα ασφάλειας. Με την προσθήκη τεχνολογιών όπως οι μπροστινοί και πλευρικοί αερόσακοι, το υδραυλικό τιμόνι, οι προεντατήρες ζωνών ασφαλείας και το ABS, το Polo συνέχισε την επιτυχημένη πορεία του με έμφαση στην ασφάλεια. Το επόμενο μεγάλο βήμα ήρθε με την υιοθέτηση της αρθρωτής πλατφόρμας MQB, η οποία έθεσε νέα πρότυπα όσον αφορά τη συνδεσιμότητα, την ασφάλεια και την οδηγική συμπεριφορά, καθιστώντας το Polo ακόμη πιο ψηφιακό και καινοτόμο. Ομοίως και σήμερα, με το μικρό αυτοκίνητο της Volkswagen προσφέρει συστήματα υποβοήθησης και άνεσης που συνήθως διατίθενται σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Το μοντέλο παραμένει ιδιαίτερα δημοφιλές σε παγκόσμιο επίπεδο και θα αναβαθμιστεί μέσα στο 2025. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού είναι το νέο Polo GTI που παρέχει πλέον ακόμα πιο δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης – χάρη στο Ηλεκτρονικό Σύστημα Ευστάθειας (ESC), το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί, τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων και τη νέα ρύθμιση της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης.
Τις γενιές του Polo μπορείτε να τις δείτε πατώντας εδώ.