Η Fiat διατηρεί τεράστια παράδοση στα αυτοκίνητα πόλης. Αν αρχίσουμε να απαριθμούμε μοντέλα, θα τελειώσουμε αύριο – όσο κι αν τα τελευταία χρόνια, μόνο τα 500 και Panda κρατάνε το αστικό οχυρό. Πλέον αποκτούν και τρίτο πόλο, με ένα όχημα που περιμένεις να δεις τα σήματα της Piaggio πάνω του, όχι της Fiat. Κι όμως, το νέο Tris μάς έρχεται από το Τορίνο.
Το τρίκυκλο της Fiat προσανατολίζεται στην επαγγελματική χρήση εντός πόλης, προτάσσοντας τις συμπαγείς διαστάσεις ως το μέγιστο προσόν του. Το μήκος δεν φτάνει ούτε τα 3,17 μέτρα (3.169 χλστ.), το πλάτος είναι κάτω από 1,5 μ. και το μεταξόνιο λίγο πάνω από 2,2 μέτρα, οπότε αντιλαμβανόμαστε πόσο «αίλουρος» είναι μέσα στα τσιμέντα. Επιπλέον καταλαμβάνει ελάχιστο χώρο, συνεπώς δεν κλείνει το δρόμο όποτε χρειάζεται φορτοεκφόρτωση. Η καρότσα μπορεί να μην της φαίνεται, αλλά έχει χωρητικότητα 2,25 τετραγωνικών μέτρων και μπορεί να σηκώσει μέχρι 540 κιλά, χωρώντας εύκολα ευρωπαλέτες στην αγκάλη της.
Την κίνηση αναλαμβάνει ένας ηλεκτροκινητήρας 12 ίππων και 45 Nm, αντλώντας ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων-λιθίου 6,9 kWh – τιμές κορυφαίες για την κατηγορία. Προφανώς οι επιδόσεις δεν είναι ούτε το φόρτε, αλλά ούτε και το ζήτημα στο τρίκυκλο Fiat (και τα αντίστοιχα οχήματα), με την τελική να φτάνει τα 45 χλμ./ώρα. Η αυτονομία αφορά σαφώς περισσότερο, με τη μέγιστη τιμή της να διαμορφώνεται στα 90 χλμ. Όταν η μπαταρία εξαντληθεί, απαιτούνται 4 ώρες και 40 λεπτά για τη φόρτιση σε οικιακή πρίζα., ενώ το 0-80% διαρκεί μια ώρα και κάτι λιγότερο (3 ώρες και 30 λεπτά).
Το Tris πληροί τις ευρωπαϊκές νόρμες έγκρισης τύπου και υπάρχει βάσιμη πιθανότητα να διατεθεί σε επιλεγμένες αγορές της Γηραιάς Ηπείρου, ωστόσο προτεραιότητα για τους μηχανικούς της Fiat ήταν οι περιοχές της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής. Η διάθεση του ιταλικού «τουκ τουκ» θα ξεκινήσει προς το τέλος της χρονιάς, δίχως ακόμα να ανακοινώνονται τιμές.