Η Shell προχωρά σε έναν εκτενή ανασχεδιασμό των πρατηρίων της, μετατρέποντάς τα σε πολυχώρους εξυπηρέτησης με στόχο το 50% των κερδών της να προέρχεται από δραστηριότητες πέραν των καυσίμων, όπως λιανική και καφεστίαση. Τα πρατήρια εξελίσσονται σε «σημεία συνάντησης», προσφέροντας υπηρεσίες όπως ηλεκτροκίνηση, φαγητό και καφέ.
Με ένα 5ετές επενδυτικό πλάνο, η εταιρεία εξετάζει την ανάπτυξη υπηρεσιών μικρής λιανικής και άλλων παροχών, ενώ συνεχίζει να επενδύει και στο υγρό καύσιμο. Στην Ελλάδα, από τα 791 πρατήρια, 470 είναι ιδιολειτουργούμενα και ήδη προσφέρουν μικρή λιανική, ενώ η εταιρεία διατηρεί ηγετική θέση στην αγορά καυσίμων.
Πιο αναλυτικά
Σε έναν ευρύ ανασχεδιασμό των πρατηρίων της προχωρά σταδιακά η Shell, μετατρέποντάς τα σε πολυχώρους εξυπηρέτησης, με μακροχρόνιο στόχο το ήμισυ των κερδών του παγκόσμιου δικτύου να προέρχεται από δραστηριότητες πέραν των καυσίμων (μικρή λιανική, καφεστίαση, ηλεκτροκίνηση).
Από απλοί σταθμοί ανεφοδιασμού, τα πρατήρια εξελίσσονται σε «σημεία συνάντησης», που συνδυάζουν καύσιμα, καφέ, αγορές, φαγητό και υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης, όπως επισήμανε χθες (20.5.2025) σε δημοσιογραφική εκδήλωση η κα Κίρκη Καλατζή, Γενική Διευθύντρια της Coral Α.Ε., εταιρείας του ομίλου της Motor Oil και εκπρόσωπος του σήματος Shell στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες.
«Ο χώρος των πρατηρίων μεταλλάσσεται και εξελίσσεται, καθώς ο στρατηγικός σχεδιασμός είναι ο πελάτης να θέλει να καθίσει περισσότερο, είτε για να αγοράσει κάτι από το μίνι μάρκετ, είτε για να πιει έναν καφέ. Ήδη στην Κροατία σε συνεργασία με γνωστό σεφ προσφέρονται burger και οι πελάτες πηγαίνουν ακόμη και για να φάνε», υπογράμμισε ο Διευθυντής του Marketing της Coral, Κώστας Καραγιάννης.
Συνεχίζοντας, ο κ. Καραγιάννης δήλωσε ότι «αυτή τη στιγμή, εμείς δοκιμάζουμε πιστεύοντας στο μοντέλο του convenience retail εντός πρατηρίου, αλλά και εκτός. Τώρα αναμένεται να δούμε με τι ρυθμό θα αυξηθεί αυτό τα επόμενα χρόνια. Υπάρχει ένα 5ετές επενδυτικό πλάνο, όμως η πορεία του τα επόμενα δύο χρόνια θα προκαθορίσει τις αποφάσεις μας στη συνέχεια».
Καθοριστικό ρόλο στον επανασχεδιασμό των πρατηρίων της Shell διαδραματίζει η ηλεκτροκίνηση, καθώς η διαδικασία φόρτισης των οχημάτων απαιτεί περισσότερο χρόνο παραμονής στο χώρο. Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία εξελίσσει σταδιακά περισσότερα σημεία με πρόσθετες υπηρεσίες, όπως καταστήματα μικρής λιανικής, πλυντήρια, καφετέριες, φαρμακεία και γεύματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Core Innovations, θυγατρική του oμίλου Motor Oil, προχώρησε πρόσφατα στην εξαγορά όχι μόνο της αλυσίδας καταστημάτων μικρής λιανικής TWENTY 4 SHOPEN, αλλά και της εταιρείας καφέ Taresso.
Από τα 791 πρατήρια του δικτύου στην Ελλάδα, τα 470 είναι ιδιολειτουργούμενα από την εταιρεία και διαθέτουν αίθουσα μικρής λιανικής, ενώ 130 από αυτά προσφέρουν καφέ και φαγητό. Σε όλα τα νέα σημεία που προστίθενται στο δίκτυο, προβλέπεται χώρος για υπηρεσίες μικρής λιανικής, ενώ αναλόγως των τετραγωνικών προσαρμόζεται το μείγμα των υπηρεσιών, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας.
Όσον αφορά το υγρό καύσιμο, ο Διευθυντής Πωλήσεων του Δικτύου Λιανικής της εταιρείας, κος Λευτέρης Ιατρόπουλος, τόνισε ότι δεν βλέπει να οδηγούνται σε μείωση του υγρού καυσίμου άμεσα, γι’ αυτό́ και συνεχίζουν να επενδύουν σε αυτό.
Υπενθυμίζεται ότι η Coral Α.Ε είναι πρώτη σε μερίδιο αγοράς, διακινεί 1,5 δισ. λίτρα ετησίως και εξυπηρετεί 200.000 πελάτες καθημερινά. Επιπλέον, απασχολεί 316 εργαζόμενους και διαθέτει ενεργή παρουσία στον τομέα του B2B στα καύσιμα, στα χημικά και τη ναυτιλία, ενώ το δίκτυό της ανανεώνεται συνεχώς.
Για τη συνεργασία της Shell GO+ με τη Sky Express, ο κος Καραγιάννης ανακοίνωσε ότι το α’ σκέλος της θα ξεκινήσει στις αρχές Ιουνίου και θα διαρκέσει μέχρι τα τέλη Ιουλίου, αφήνοντας ανοιχτό το περιθώριο επέκτασης της συνεργασίας τους.