Το άρθρο αναφέρεται σε μια πρωτοποριακή μετατροπή ενός Mazda RX-7 FD, το οποίο, παρά την 32χρονη ιστορία του, παραμένει αγαπητό. Ένας Αμερικανός μηχανικός αντικατέστησε τον παραδοσιακό περιστροφικό κινητήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα 365 ίππων από Tesla, δημιουργώντας έτσι το πρώτο ηλεκτρικό RX-7.
Με μπαταρία 42 kWh και αυτονομία 200 χλμ, το αυτοκίνητο προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις, αν και το βάρος του είναι αυξημένο. Η μετατροπή αυτή συνδυάζει τη νοσταλγία με την σύγχρονη τεχνολογία, και το αυτοκίνητο πωλήθηκε για 28.250 δολάρια.
Πιο αναλυτικά
Τι κι αν έχουν περάσει 32 χρόνια από το ντεμπούτο του; Το Mazda RX-7 FD συνεχίζει να θρέφει όνειρα και επιθυμίες, απολαμβάνοντας του θαυμασμού και της νοσταλγίας σε όλα τα μήκη και πλάτη της αυτοκινητικής υφηλίου. Εδώ και πολλά χρόνια, η φήμη για επιστροφή/διαδοχή τουτρέφεται και ανακυκλώνεται, υπό το όνομα «RX-9». Πληροφορίες που κατά καιρούς έρχονται από τα ενδότερα της εταιρίας, αλλά και κατοχυρωμένες πατέντες, συνηγορούν στο ότι οι Ιάπωνες όντως έχουν στο μυαλό τους την επιστροφή των «ΡοΧι». Ένας Αμερικανός, ωστόσο, είπε να πάρει την κατάσταση στα χέρια του, με βέβηλα αποτελέσματα.
Το Montego Blue RX-7 των φωτογραφιών μοιάζει ολόιδιο με όλα τα FD, που κάτω από το καπό τους έχουν τον twinturbo περιστροφικό κινητήρα των 1.3 λίτρων. Πιο διαφορετικό, όμως, δεν θα μπορούσε να είναι. Την κίνησή του αναλαμβάνει πλέον ένας ηλεκτροκινητήρας 365 ίππων και 440 Nm από κάποιο Tesla, δημιουργώντας ουσιαστικά το πρώτο RX-7 FD EV στα χρονικά! Οι πίσω τροχοί είναι αυτοί που εξακολουθούν να δίνουν κατευθύνσεις, λογικά και με πολύ καλές επιδόσεις. Το βάρος σίγουρα είναι μεγαλύτερο από τα 1.240 κιλά του κανονικού, αλλά με 100+ άλογα και κοντά στα 250 Nm παραπάνω δύναμη δεν τίθεται θέμα αν το ηλεκτρικό θα είναι ταχύτερο, πλην της τελικής.
Μια μπαταρία 42 kWh φροντίζει για την παροχή ενέργειας, αλλά με την αυτονομία στο περιορισμένο εύρος των 200 χλμ. Μια ρυθμιζόμενη ανάρτηση της Upgraded Ground Control με ελατήρια Eibach φροντίζουν για τη σωστή διαχείριση των κιλών σε στροφές/φρενάρισμα, ενώ το δεύτερο σκέλος επαφίεται σε μια τετράδα μεγαλύτερες δισκόπλακες με 4πίστονες δαγκάνες μπροστά. Ούτε τα ημισλίκ ελαστικά λείπουν, αλλά ούτε και κάποια ψιλοζητήματα στο εσωτερικό που φανερώνουν τόσο την ηλικία, όσο και τη μετατροπή σε ηλεκτρικό.
Το «Model RX-7» βρήκε εύκολα τον επόμενο ιδιόκτητή του, ο οποίος χρειάστηκε να δαπανήσει 28.250 δολάρια (25.100 ευρώ) για να πατάει τέρμα το γκάζι και να μην ακούει τίποτα, παρά μόνο το «ιιιιι» του ηλεκτροκινητήρα και τον θόρυβο από αέρα-λάστιχα.