Η Porsche αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων της, με αρνητικές επιπτώσεις στην παραγωγή και περικοπές 1.900 θέσεων εργασίας. Ο αναλυτής Fabio Hölscher υπογραμμίζει ότι η απόφαση της εταιρείας να προχωρήσει άμεσα στον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της μέχρι το 2030 αποδείχθηκε λανθασμένη, καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες.
Οι στόχοι κερδών για το 2025 μειώνονται κατά 2 δισεκατομμύρια ευρώ, και επιπλέον 8.000 θέσεις εργασίας είναι υπό απειλή. Παρά τις δυσκολίες, η Porsche δεν εγκαταλείπει την ηλεκτροκίνηση για μοντέλα όπως τα Boxster/Cayman, αλλά εξετάζει την προσφορά βενζινοκίνητων εναλλακτικών.
Πιο αναλυτικά
Φάνηκε γλαφυρά, αποκαλυπτικά, και για την Porsche σοκαριστικά, από τις πωλήσεις του 2024, το πόση ζήτηση ΔΕΝ έχουν τα ηλεκτρικά της. Άσχημα νούμερα πωλήσεων ισοδυναμούν με εξίσου άσχημες εξελίξεις στην παραγωγή, όπως φανερώνει η περικοπή 1.900 θέσεων εργασίας σε διάφορες μονάδες της Γερμανίας το Φλεβάρη, προκειμένου να ισοσταθμίσει τις ζημιές. Η κατάσταση έχει βυθίσει στον προβληματισμό τους Γερμανούς, οδηγώντας τους σε αναθεώρηση των ηλεκτρικών τους πλάνων. Δεν είναι και λίγο να βλέπεις τα θερμικά μοντέλα να «εξαφανίζουν» τα EV σε ταξινομήσεις, τη στιγμή που στοχεύεις σε αντικατάσταση Μ.Ε.Κ. από ηλεκτροκινητήρες για μεγάλο μέρος της γκάμας. Η Macan ήταν η αρχή, αλλά αφού οι αριθμοί δεν «βγαίνουν» επίκειται αναθεώρηση και άτακτη υποχώρηση, τουτέστιν επιστροφή στους παραδοσιακούς βενζινοκινητήρες.
Όπως καταγράφει ο αναλυτής αγοράς του Warburg Research, Fabio Hölscher, η φίρμα από το Τσουφενχάουζεν έχει μετανιώσει πικρά την απόφασή της για πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας, μέχρι το 2030. Προφανώς κάτι τέτοιο δεν υφίσταται πλέον, αλλά η αρχική χάραξη πορείας προς αυτή την κατεύθυνση αποτελεί την καρδιά του προβλήματος: «Το πάγωμα στην αφομοίωση των ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως και η πτώση της ζήτησης, αναγκάζουν την Porsche να αλλάξει εντελώς πλάνα και να στραφεί εκ νέου στους κινητήρες εσωτερικής καύσης». Ακόμα χειρότερα δείχνει τα πράγματα το γερμανικό Automobilwoche, που αναφέρει ότι οι στόχοι για κέρδη το 2025 μειώνονται κατά 2 δισεκατομμύρια ευρώ! Αναμενόμενα, για να αντιμετωπιστεί τέτοια «χασούρα» θα πρέπει να ληφθούν εκ νέου δραστικά μέτρα, ήτοι απολύσεις. Επιπλέον 8.000 θέσεις εργασίας μπαίνουν υπό τη λαιμητόμο για φέτος, ενώ δεν αποκλείεται να μπουν κι άλλες στο μέλλον αν δεν αλλάξει το κλίμα.
Ο Hölscher εξηγεί ότι το λάθος της Porsche, που παραδέχονται και οι ιθύνοντές της, είναι ότι επέλεξε να περάσει απευθείας στην ηλεκτροκίνηση από τη θερμική εποχή. Δεν ακολούθησε το παράδειγμα των BMW και Mercedes, που επένδυσαν στα plug-in υβριδικά. Πήγε κατευθείαν στα βαθιά. Και το πληρώνει, στην κυριολεξία. Όπως χαρακτηριστικά επικαλείται πηγή εκ των έσω, μια δήλωση της οποίας τα λέει όλα: «Μας κατέστρεψαν τα ηλεκτρικά. Αλλιώς υπολογίζαμε την εξέλιξη της αγοράς, το ακριβώς αντίθετο έγινε. Κι έχουμε και τεράστιο ανταγωνισμό από την Κίνα, να επιδεινώνει την κατάσταση».
Παρόλα αυτά, η απόφαση για εξηλεκτρισμό των Boxster/Cayman δεν αλλάζει. Αυτό που αλλάζει, είναι η προσφορά βενζινοκίνητων εναλλακτικών – κάτι που εξετάζεται και για τη Macan, η οποία επίσης έχει δει τις πωλήσεις της να καταβαραθρώνονται από όταν έγινε μόνο ηλεκτρική.