Η Jeep παρουσίασε το νέο τρίτης γενιάς Compass, το οποίο είναι μεγαλύτερο και πιο τεχνολογικά προηγμένο από τον προκάτοχό του. Οι παραγγελίες για την ειδική έκδοση λανσαρίσματος First Edition θα ανοίξουν σύντομα, με τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται για το τέλος του 2025.
Οι τιμές του Compass ξεκινούν από 42.400 ευρώ στη Γερμανία για την υβριδική έκδοση και 50.400 ευρώ για την αμιγώς ηλεκτρική. Το νέο μοντέλο προσφέρει ευρυχωρία, προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας και μια ποικιλία κινητήρων, συμπεριλαμβανομένων υβριδικών και ηλεκτρικών επιλογών, με στόχο την εξαιρετική απόδοση και την πρακτικότητα.
Πιο αναλυτικά
Η Jeep παρουσίασε πριν από λίγες μέρες το εντελώς νέο, τρίτης γενιάς Compass, το οποίο είναι αισθητά πιο μεγάλο από πριν, με πολύ ελκυστικό σχεδιασμό, υψηλή τεχνολογία και μεγάλους χώρους. Οι παραγγελίες θα ανοίξουν στο προσεχές διάστημα για την έκδοση λανσαρίσματος First Edition, ενώ οι πρώτες παραδόσεις είναι προγραμματισμένες για το τέλος του 2025. Ήδη σε μεγάλες αγορές της Ευρώπης έχουν ανακοινωθεί οι πρώτες τιμές του, όπως είναι για παράδειγμα στη Γερμανία, στη Γαλλία, στην Ιταλία και την Ισπανία.
Πιο συγκεκριμένα το νέο Compass 1.2 e-Hybrid 145 PS DCT6 First Edition ξεκινά στη Γερμανία από 42.400 ευρώ, στη Γαλλία από 40.990 ευρώ (30.490 ευρώ τιμή online), στην Ιταλία από 40.900 ευρώ (με έκπτωση 1.000 ευρώ) και στην Ισπανία είναι ακριβότερο, από 46.700 ευρώ. Για το αμιγώς ηλεκτρικό Compass 213 PS 74 kWh First Edition οι τιμές διαμορφώνονται ως εξής: Γερμανία από 50.400 ευρώ, Γαλλία από 46.490 ευρώ (44.990 ευρώ τιμή online), Ιταλία από 48.900 ευρώ (με έκπτωση 1.000 ευρώ) και Ισπανία από 54.100 ευρώ.
H ειδική έκδοση λανσαρίσματος First Edition φέρει ορισμένα μοναδικά γνωρίσματα, όπως είναι ζάντες έως 20 ιντσών, LED matrix προβολείς, βελτιστοποιημένες γωνίες εκτός δρόμου και το σύστημα Select Terrain που συμπληρώνεται από ένα προστατευτικό υλικό περιμετρικά του αμαξώματος 360 μοιρών για προστασία των χαμηλών μερών του αμαξώματος από γρατσουνιές. Στον πλουσιότατο εξοπλισμό του προστίθενται θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα με επενδύσεις από συνθετικό δέρμα και ύφασμα, ενώ προαιρετικά διατίθενται καθίσματα αεριζόμενα και με λειτουργία μασάζ, ανοιγόμενη ηλιοροφή ημιαυτόνομη υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας.
Το νέο Jeep Compass θα παράγεται στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο του Melfi στην Ιταλία και βασίζεται στη νέα πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου Stellantis (κοινή με τα Peugeot 3008, Opel Grandland και νέο Citroen C5). Με μήκος 4.552 χλστ., πλάτος 1.928 χλστ., ύψος 1.675 χλστ. και μεταξόνιο 2.795 χλστ., είναι πολύ μεγαλύτερο από το προγενέστερο Compass των 4.404/1.874/1.649 και 2.636 χλστ. αντίστοιχα. Διαθέτει απόσταση από το έδαφος 200 χλστ., γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης 20, 15 και 26 μοίρες αντίστοιχα, μπορεί να διασχίσει υδάτινο πέρασμα βάθους έως 470 χλστ., ενώ το σύστημα Selec-Terrain θα υπάρχει σε όλες τις εκδόσεις ώστε να συντονίζει τα ηλεκτρονικά τους συστήματα για την κάθε περίσταση. Η τετρακίνητη έκδοση έχει διαφορετικούς προφυλακτήρες που δίνουν ακόμα καλύτερες γωνίες (27, 16 και 31 αντίστοιχα) και δυνατότητα διάσχισης ακόμα βαθύτερου περάσματος με νερό.
Στην καμπίνα το ζητούμενο ήταν η μέγιστη ευρυχωρία και πρακτικότητα, κάτι που υποστηρίζεται άρτια από τις αρετές της πλατφόρμας STLA Medium. Με δεδομένο το συνολικό μήκος των 4,55 μ. του αμαξώματος ο διαθέσιμος χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι εντυπωσιακός. Την πρακτικότητα απογειώνουν τόσο ο αποθηκευτικός χώρος των 34 λτ. για μικροπράγματα όσο και ο τεράστιος για τις αποσκευές που φτάνει τα 550 λτ. Το νέο Compass διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών σε όλες τις εκδόσεις και οθόνη αφής 16 ιντσών για το infotainment.
Αναφορικά με τους κινητήρες, οι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ υβριδικού συστήματος 48V με 145 HP, Hybrid Plug-In με 195 HP και τριών αμιγώς ηλεκτρικών επιλογών. Οι τελευταίες ξεκινούν από τους 213 HP και φτάνουν τους 375 HP για την κορυφαία τετρακίνητη έκδοση που χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες. Από αυτούς ο πίσω είναι αποκλειστικότητα της Jeep και ο ισχυρότερος που χρησιμοποιείται στην πλατφόρμα STLA Medium.
Προς το παρόν οι παραγγελίες έχουν ανοίξει για το γνωστό κινητήρα 1.2 e-Hybrid με τη συνδυαστική ισχύ των 145 ίππων και το DCT6 κιβώτιο ταχυτήτων. Διαθέτει τον 1.200άρη turbo 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 136 ίππων και 230 Nm ροπής με ηλεκτρομοτέρ 28 PS και 50 Nm, το οποίο τροφοδοτεί με ρεύμα η αυτοφορτιζόμενη μπαταρία των 0,9 kWh. Επιταχύνει το αμάξωμα των 1.592 κιλών στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,3 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 188 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 133 γρ./χλμ. Στο αμιγώς ηλεκτρικό η ισχύς φτάνει τους 213 ίππους και τα 345 Nm ροπής, με το αμάξωμα των 2.123 κιλών να επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δλ. και να φτάνει τα 180 χλμ./ώρα μέγιστης ταχύτητας. Η μεικτή κατανάλωση είναι 17,5 kWh/100 χλμ. και η μπαταρία των 74 kWh (μεικτή 80 kWh) εξασφαλίζει μεικτή αυτονομία 500 χλμ. Σε φορτιστή 160 kW απαιτούνται 30 λεπτά για αναπλήρωση από το 20 έως το 80%, σε φορτιστή 22 kW ο χρόνος για το 0-100% είναι 4 ώρες και 16 λεπτά και σε 11 kW είναι 8 ώρες και 18 λεπτά.