Η Renault παρουσιάζει το νέο full hybrid σύνολο E-Tech 160 hp, το οποίο ενισχύει την επιτυχία της στρατηγικής εξηλεκτρισμού της, με πάνω από 750.000 πωλήσεις υβριδικών μοντέλων από το 2021. Το νέο σύστημα συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1.8 λίτρων με δύο ηλεκτροκινητήρες, προσφέροντας συνολική ισχύ 160 ίππων και εντυπωσιακή αποδοτικότητα καυσίμου.
Χάρη στη μπαταρία 1,4 kWh, το όχημα μπορεί να κινείται ηλεκτρικά έως και 80% του χρόνου στην πόλη, με κατανάλωση από 4,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO₂ από 98 γρ./χλμ.
Το E-Tech 160 hp θα είναι διαθέσιμο από τον Ιούλιο, με την παραγωγή του να γίνεται στην Ισπανία.
Πιο αναλυτικά
Από το λανσάρισμα της τεχνολογίας E-Tech το 2021, η Renault έχει πουλήσει περισσότερα από 750.000 υβριδικά και plug-in υβριδικά μοντέλα με αυτό το σύστημα, αποδεικνύοντας έμπρακτα την επιτυχία της στρατηγικής εξηλεκτρισμού που ακολουθεί. Το νέο E-Tech full hybrid 160 hp έρχεται να ενισχύσει ακόμη περισσότερο αυτή την πορεία, προσφέροντας ισχυρότερες επιδόσεις και μεγαλύτερη αποδοτικότητα, χωρίς να απαιτείται εξωτερική φόρτιση.
Η νέα υβριδική μονάδα συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1.8 λίτρων απόδοσης 109 ίππων (από 94 ίππους στο απερχόμενο 1.6λτ.) και 172 Nm (+25% σε σχέση με το 1.600άρι) με δύο ηλεκτροκινητήρες – τον κύριο με ισχύ 49 ίππων (36 kW) και έναν δευτερεύοντα HSG (High-voltage Starter Generator) 25 ίππων. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 160 ίππους και η ροπή τα 205 Nm, διαθέσιμη από μόλις 2.000 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας γρήγορη απόκριση και δυναμικές επιταχύνσεις. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου χωρίς συμπλέκτη, με τέσσερις σχέσεις για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και δύο για τον ηλεκτροκινητήρα, εξασφαλίζοντας ομαλή λειτουργία και εξαιρετική αποδοτικότητα.
Χάρη στην μπαταρία ιόντων λιθίου 1,4 kWh η οποία φορτίζεται αυτόματα μέσω της ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα, το όχημα μπορεί να κινείται έως και 80% του χρόνου στην πόλη αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Το αποτέλεσμα είναι κατανάλωση από 4,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO₂ από 98 γρ./χλμ. (στο Symbioz, από 99 γρ./χλμ. στο Captur), τιμές που το καθιστούν μία από τις πιο αποδοτικές επιλογές της κατηγορίας του. Η επιτάχυνση 0–100 km/h ολοκληρώνεται σε 8,9 δλ. για το Captur και 9,1 δλ. για το Symbioz (από 10,6 δλ.), ενώ σε σύγκριση με την προηγούμενη έκδοση των 145 ίππων η εξοικονόμηση καυσίμου φτάνει έως και το 40%.
Παράλληλα, η Renault διευρύνει τη γκάμα των εξηλεκτρισμένων της προτάσεων με το ολοκαίνουργιο Symbioz, το οποίο εφοδιάζεται με το γνωστό 1.2 TCe mild hybrid 48V σύστημα. Ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.199 κ.εκ. αποδίδει 130 ίππους και 260 Nm στις 1.750-3.000 σ.α.λ., σε συνεργασία με 6άρι αυτόματο κιβώτιο, ενώ υποβοηθείται από ηλεκτρικό μοτέρ-γεννήτρια που μειώνει το φορτίο του θερμικού κινητήρα και εξομαλύνει τις εκκινήσεις και τις επανεκκινήσεις. Το αποτέλεσμα είναι μειωμένη κατανάλωση, με εργοστασιακή τιμή από 5,9 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO₂ από 134 γρ./χλμ., χωρίς να θυσιάζεται η οδηγική ευχαρίστηση ή η πρακτικότητα.
Το νέο full hybrid σύνολο E-Tech 160 hp θα ξεκινήσει να διατίθεται από τον Ιούλιο. Η παραγωγή του συστήματος πραγματοποιείται στο εργοστάσιο του Valladolid στην Ισπανία, το οποίο είναι υπεύθυνο και για την κατασκευή των ηλεκτροκινητήρων και του υβριδικού κιβωτίου.