Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, υπό κατασκευή από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, εκτείνεται σε 182,1 χλμ. και έχει προϋπολογισμό 1,4 δισ.
ευρώ. Ο δρόμος, που θα συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα, έχει φτάσει σε ποσοστό ολοκλήρωσης 72,77% στο βόρειο τμήμα του, το οποίο περιλαμβάνει 46 χλμ.
και σημαντικές υποδομές όπως σήραγγες και γέφυρες. Με την ολοκλήρωση του έργου τον Απρίλιο του 2024, θα είναι δυνατή η ασφαλής και γρήγορη πρόσβαση σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, ενισχύοντας την αναπτυξιακή δυναμική της περιοχής.
Πιο αναλυτικά
Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, που κατασκευάζεται από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έχει μήκος 182,1 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ περίπου.
Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα. Με την παράδοση των νέων τμημάτων του Ε65 τον Απρίλιο του 2024, σε κυκλοφορία βρίσκονται 136 χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, από Η/Κ με τον αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ (206,5 χλμ.) έως και Α/Κ Καλαμπάκας.
Σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, ενώ μια νέα αναπτυξιακή δυναμική θα δοθεί στον κορμό της χώρας.
Υπό κατασκευή από την ΤΕΡΝΑ, βρίσκονται τα τελευταία 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου, στο Βόρειο Τμήμα, που ξεκινούν από τον Α/Κ Καλαμπάκας και θα φθάνουν έως και την Εγνατία Οδό δυτικά των Γρεβενών. Για την κατασκευή τους λειτουργούν 2 κεντρικές και 2 υποστηρικτές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά.
Η γενική κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος, βρίσκεται στο 72,77%, σύμφωνα με τα στοιχεία Μαρτίου 2025.
Πρόοδος Κατασκευής Βορείου Τμήματος
- Συνολική πρόοδος κατασκευής 72,77%.
- Σήραγγες: 98,47%
- Γέφυρες: 95,87%
- Ασφαλτικά: 44,87%
- Χωματουργικά: 85,33%
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Βόρειου Τμήματος
- Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
- 2 Δίδυμες Σήραγγες (στο 176ο χλμ) και μία σήραγγα μονού κλάδου (στο 137ο χλμ)
- 2 Τεχνικά Cut & Cover (στο 137ο χλμ. και 138ο χλμ)
- 23 Γέφυρες
- 14 Άνω & 40 Κάτω Διαβάσεις
- 3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
- 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
- 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
- 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
- 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων και 2 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων
- 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
- 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων