Η Alfa Romeo, μετά από μια περίπλοκη διαδικασία, παρουσίασε το νέο B-SUV της, που αρχικά ονομάστηκε «Milano» αλλά τελικά κυκλοφόρησε ως «Junior» λόγω νομικών ζητημάτων.
Το όνομα «Milano» έχει ιστορία στα αυτοκίνητα της μάρκας, καθώς η μεσαία μπερλίνα που κυκλοφόρησε τη δεκαετία του ’80 είναι γνωστή και στην Αμερική με αυτό το όνομα.
Σήμερα, μια ανακαινισμένη Alfa Romeo Milano του 1989, με περιορισμένα χιλιόμετρα και πρόσφατες επισκευές, είναι διαθέσιμη σε δημοπρασία με τιμή εκκίνησης μόλις 3.000 δολάρια.
Πιο αναλυτικά
Πέρσι περίπου τέτοιον καιρό, η Alfa Romeo είχε μπει σε μια ταλαίπωρη διαδικασία του να βαφτίζει και να «ξε-βαφτίζει» το πρώτο της B-SUV. Το μοντέλο που αρχικά παρουσιάστηκε ως «Milano», αλλά τελικά βγήκε στην αγορά ως «Junior», έπειτα από μια διαμάχη με την ιταλική κυβέρνηση που λίγο έλειψε να καταλήξει στα δικαστήρια. Milano αυτοκίνητο, ωστόσο, κυκλοφορεί κανονικά από τη δεκαετία του 80, δίχως κανένα απολύτως γραφειοκρατικό πρόβλημα.
Την Ιταλίδα που εμείς αγαπήσαμε ως «75», οι Αμερικανοί την έμαθαν με το όνομα της έδρας της Alfa Romeo. Στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού οι Ιταλοί λάνσαραν κανονικότατα τη μεσαία τους μπερλίνα, με το «Milano» δεσπόζον πίσω δεξιά και πάνω από το φανάρι. Η συγκεκριμένη μάλιστα συνοδεύεται από το τετράφυλλο τριφύλι, δείγμα ότι πρόκειται για την κορυφαία Quadrifoglio Verde. Η ισχυρότερη εργοστασιακή 75 που κυκλοφόρησε έχει τον V6 των 2.959 κ.εκ. κάτω από το καπό, με απόδοση 185 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. και 250 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Quadrifoglio Verde έβγαινε και η Turbo, με 165 άλογα και 226 Nm. Πίσω στην ατμοσφαιρική, που ήθελε 7,5 δλ. για να φτάσει στα 100 χλμ./ώρα από στάση και δεν σταματούσε να επιταχύνει, γεμίζοντας παράλληλα την ατμόσφαιρα με το «τραγούδι» του Busso V6, πριν τα 222 χλμ./ώρα.
Η ανθρακί που μαγνητίζει τα βλέμματα (όχι όσο αν ήταν κόκκινη, βέβαια) μάς έρχεται από το 1989, έχοντας περάσει από εκτεταμένο σέρβις (αλλαγή ιμάντων, αντλίας καυσίμου, μπουζί και συγχρονιζέ στις πρώτες 3 ταχύτητες) πρόσφατα, ενώ δεν έλειψε κι ένα βάψιμο σε συγκεκριμένα μέρη (καπό, οροφή) για φρεσκάρισμα. Στο πορτμπαγκάζ, όμως, δεν δόθηκε η ίδια προσοχή, ούτε στις επενδύσεις του εσωτερικού. Το οδόμετρο δεν γράφει πολλά χιλιόμετρα (77.000 μίλια/περίπου 124.000 χλμ.), εκ των οποίων πολύ λίγα έκανε ο δεύτερος ιδιοκτήτης. Για να περάσει στον τρίτο, πάντως, δεν θα χρειαστούν πολλά χρήματα. Στις μόλις 3.000 δολάρια (2.646 ευρώ) τοποθετείται το υψηλότερο ποντάρισμα, με 4 μέρες να απομένουν για την ολοκλήρωση της δημοπρασίας.