Το άρθρο εξετάζει αν τα φρένα των σύγχρονων μοντέλων Ferrari είναι ελαττωματικά, προκαλώντας επικίνδυνα συμβάντα, τραυματισμούς και θανάτους.
Περιγράφονται περιστατικά όπου οι οδηγοί ισχυρίζονται ότι τα φρένα δεν λειτούργησαν σωστά, με αποτέλεσμα σοβαρά ατυχήματα. Η Ferrari έχει αρνηθεί τις κατηγορίες, υποστηρίζοντας ότι τα προβλήματα οφείλονται σε ανθρώπινα λάθη και όχι σε τεχνικές βλάβες.
Παράλληλα, η εταιρεία έχει προχωρήσει σε ανακλήσεις ορισμένων μοντέλων λόγω προβλημάτων στο σύστημα πέδησης. Η υπόθεση παραμένει ανοιχτή, με νομικές διαδικασίες να βρίσκονται σε εξέλιξη και πιθανές εξωδικαστικές συμφωνίες να αναμένονται.
Πιο αναλυτικά
Μήπως ελαττωματικά φρένα σε πανάκριβα και σύγχρονα Ferrari έχουν προκαλέσει θάνατο, τραυματισμούς και μια σειρά από επικίνδυνα συμβάντα;

Η θέα ενός σακατεμένου Ferrari κεντρίζει περισσότερο από ένα απλό, «θνητό» αυτοκίνητο. Νόμος
Ο Ρόμπερτ Έμπερτ, ένας Βρετανός με αψεγάδιαστο οδηγικό ιστορικό επί τρεις δεκαετίες και ιδιοκτήτης ενός Ferrari, καθώς οδηγούσε προς το γραφείο του, στη Deutsche Bank του Χονγκ Κονγκ, όπου ήταν ανώτερο στέλεχος, εισέβαλε σε ένα χώρο στάθμευσης. Προσπάθησε, λέει, με όλη του τη δύναμη να πατήσει το φρένο, αλλά το αυτοκίνητο δεν επιβράδυνε, με αποτέλεσμα το θάνατο ενός υπαλλήλου στο χώρο.
Παραδέχεται, ωστόσο, ότι όταν λίγο πριν βρισκόταν σε μία ευθεία σήραγγα που συνέδεε τον δημόσιο δρόμο με το υπόγειο πάρκινγκ του γραφείου του, υπερέβη σημαντικά το όριο ταχύτητας, για περίπου ενάμιση δευτερόλεπτο.

O Ρόμπερτ Έμπερτ, ιδιοκτήτης ενός Ferrari που κατηγορήθηκε για επικίνδυνη οδήγηση, με αποτέλεσμα το θάνατο ενός υπαλλήλου χώρου στάθμευσης
Ο ίδιος έχει καταθέσει: «Εκείνο το πρωί επιτάχυνα το αυτοκίνητο πολύ πάνω από το όριο των 30 χλμ/ώ. Πήγαινα με περίπου100 χλμ/ώ. Ήμουν σε μία ευθεία, χωρίς όμως άλλα αυτοκίνητα και χωρίς διασταυρώσεις – άρα καμία πιθανότητα να μπει ξαφνικά άλλο όχημα στον δρόμο. Επίσης, δεν υπήρχαν πεζοί, αφού στο σημείο αυτό δεν υπήρχε πεζοδρόμιο»
Αποδέχεται ότι ήταν λάθος του η σχετική ταχύτητα, αλλά υποστηρίζει πως τα πλάνα από τις κάμερες ασφαλείας δείχνουν ξεκάθαρα να ανάβει το κόκκινο φως από τα «στοπ», δηλαδή ότι πάτησε το πεντάλ του φρένου, πολύ πριν υπάρξει οποιοσδήποτε κίνδυνος σύγκρουσης

Οι κάμερες ασφαλείας, πλησίον του σημείου όπου συνέβη το θανατηφόρο περιστατικό, δείχνουν πως ο οδηγός πατούσε έγκαιρα το πεντάλ του φρένου
Συγκεκριμένα, οι κάμερες έχουν καταγράψει ότι το κόκκινο φως των φρένων άναψε 84 μέτρα πριν τη στροφή και 118 πριν το σημείο του θανατηφόρου συμβάντος. Παρόλα αυτά, ο τραπεζίτης βρέθηκε φυλακισμένος καθώς κατηγορήθηκε για επικίνδυνη οδήγηση

Η στιγμή που το Ferrari 458 του Βρετανού τραπεζίτη ορμά στο χώρο στάθμευσης. Ένας άτυχος υπάλληλος που βρισκόταν εκεί έχασε τη ζωή του
Σε μία άλλη περίπτωση, ένας Αμερικανός, ιδιοκτήτης ενός Ferrari 488, έζησε κάτι ανάλογο όταν προσπαθώντας να φρενάρει, κοντά στο σπίτι του, στο Σεντ Άλμπανς του Μιζούρι, το αυτοκίνητο δεν σταμάτησε και κατευθύνθηκε προς μία λίμνη.
Όπως ισχυρίζεται, ίσα που πρόλαβε να βγάλει τη ζώνη ασφαλείας του και να απεγκλωβιστεί, λίγο πριν το πανάκριβο υπεραυτοκίνητο βυθιστεί στη λίμνη, βάθους 20 μέτρων

4. Ένα Ferrari σε λίμνη του Μιζούρι. Το περιστατικό συνδέεται με πρόβλημα στα φρένα του αυτοκινήτου;
Επίσης, σε ένα άλλο ύποπτο συμβάν, ο Βρετανός διευθυντής μία εταιρείας, καθώς οδηγούσε το Ferrari του και πλησίαζε σε έναν κυκλικό κόμβο, όπως λέει, «πίεζε και πίεζε και πίεζε το πεντάλ του φρένου, αλλά το αυτοκίνητο δεν σταματούσε». Κατέληξε στον κήπο κάποιου διπλανού σπιτιού

Ένας από τους πρώην ιδιοκτήτες Ferrari που είχε ατυχές συμβάν με τα φρένα. Τώρα οδηγεί Aston Martin
Υπάρχει και ένα τέταρτο αναφερόμενο περιστατικό, όταν το Ferrari ενός λογιστή «αρνήθηκε να σταματήσει» και προσέκρουσε σε ένα δέντρο έξω από ένα χωριό του Γκλόστερσαϊρ. Ο ίδιος έσπασε τον λαιμό του.
Συμπτώσεις ή κάτι επικίνδυνο;
Τι μπορεί να συμβαίνει με το σύστημα πέδησης κάποιων Ferrari;
Πάντως, όλα τα περιαστατικά αφορούν σύγχρονα μοντέλα της εταιρείας και, πλέον, νομικοί εκπρόσωποι των ιδιοκτητών λένε πως υπάρχουν και άλλα συμβάντα – συγκεκριμένα, επτά τις ΗΠΑ. Μάλιστα, το προγενέστερο χρονικό διάστημα έχουν κατατεθεί κοινές δικαστικές αγωγές εναντίον της ιταλικής εταιρείας.

Η είδηση για ένα Ferrari που κατέληξε σε κήπο οικίας. Ο οδηγός του ισχυρίζεται ότι το αυτοκίνητο δεν επιβράδυνε
Η κατηγορία που απαγγέλεται εναντίον της Ferrari είναι ότι η ίδια «γνώριζε ή όφειλε να γνωρίζει το ελάττωμα των φρένων, ως απειλητικό για τη ζωή».
Μέχρι στιγμής η εταιρεία αρνείται τον ισχυρισμό, ενώ η πιο πρόσφατη (στις 6 Δεκεμβρίου) ενημέρωση λέει ότι η διαδικασία κινείται προς έναν εξωδικαστικό συμβιβασμό, όπως συχνά γίνεται σε ανάλογες περιπτώσεις.
Έτσι πάει: το πλήγμα της εικόνας ενός κατασκευαστή αυτοκινήτων -και δη ενός εκ των κορυφαίων στην πυραμίδα της παγκόσμιας αυτοκίνησης- κοστίζει μακράν περισσότερο από μερικές αποζημιώσεις, χιλιάδων, έστω, δολαρίων
Η μεταγενέστερη ανάκληση των Ferrari
Σε χρονικό σημείο μεταγενέστερο των περισσότερων περιστατικών, τον Οκτώβριο του 2021, η Ferrari είχε καταθέσει μια αναφορά ανάκλησης ασφαλείας στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Συγκεκριμένα, είχε γνωστοποιηθεί στους ιδιοκτήτες ορισμένων Ferrari 458 και 488 ότι υπήρχαν προβλήματα που «ενδέχεται να οδηγήσουν σε πλήρη απώλεια δυνατότητας πέδησης και πρόκλησης ατυχήματος».

Το έγγραφο ανάκλησης που κατέθεσε η ιταλική εταιρεία, αναφορικά με πιθανό πρόβλημα στο σύστημα πέδησης κάποιων Ferrari 458
Στη συνέχεια, τον Απρίλιο του 2022, η Ferrari ανακοίνωσε ότι «θα ανακαλούσε 2.222 αυτοκίνητά της, στην Κίνα, λόγω ενός πιθανού σφάλματος στα συστήματα πέδησής τους», ενώ υπήρξαν περαιτέρω ανακλήσεις στην ΕΕ και στις ΗΠΑ εξαιτίας «μερικής ή πλήρους απώλειας λειτουργίας των φρένων» που θα μπορούσε «να αυξήσει τον κίνδυνο σύγκρουσης»
Η θέση της εταιρείας
Η Ferrari δήλωσε ότι δεν υπάρχουν «αποδείξεις» ότι το αυτοκίνητο του Ρόμπερτ Έμπερτ επηρεάστηκε από την ίδια βλάβη με εκείνη που αφορά τις ανακλήσεις της, οι οποίες σχετίζονταν με διαρροή υγρού φρένων
Η εταιρεία δήλωσε: «Τα τεχνικά πορίσματα που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της δίκης στο Χονγκ Κονγκ, συμπεριλαμβανομένης της επιβεβαίωσης επαρκούς υγρού φρένων, απέδειξαν αντικειμενικά ότι το ζήτημα της ανάκλησης δεν ήταν σχετικό με το περιστατικό που προκλήθηκε. Ο ενάγων απλώς υπερέβη το όριο ταχύτητας και έχασε τον έλεγχο του οχήματός του, με αποτέλεσμα έναν τραγικό θάνατο που τον οδήγησε στη φυλακή», είπαν οι δικηγόροι της Ferrari και συνέχισαν: «Τώρα ο ενάγων προσπαθεί να χρησιμοποιήσει τη μεταγενέστερη ανάκληση της Ferrari για να ζητήσει αποζημίωση για ζημιές που προκάλεσε ο ίδιος. Εν συντομία: επρόκειτο για ανθρώπινο λάθος, όχι για τεχνική βλάβη. Η Ferrari θεωρεί τις προσπάθειες του κ.Έμπερτ ως μια προσπάθεια να δυσφημίσει άδικα την εταιρεία.»

Έγγραφο αγωγής που κατατέθηκε στις αμερικανικές Αρχές
Τις πταίει;
Ίσως φανεί, ίσως όχι, ίσως τα βρουν και με μερικές εξωδικαστικές συμφωνίες.
Πάντως, εν τω μεταξύ, η ατάκα «κανείς δεν θέλει να οδηγεί ένα αυτοκίνητο που φτάνει τα 300 χλμ/ώ. αλλά δεν σταματά» κυκλοφορεί σε σχετικά δημοσιεύματα, ιντριγκάροντας ακόμα περισσότερο την υπόθεση
Photo: Google / Daily Mail






